1974 r. październik – w Dąbrówce Warszawskiej zostaje założona firma Transport Samochodowy przez Antoniego Stępnia; 1985 r. czerwiec – Robert Stepień, syn Antoniego, otrzymuje od Naczelnika Urzędu Gminy w Wierzbicy zezwolenie na prowadzenie działalności transport samochodowy. Usługi transportowe świadczone są jednym samochodem marki “ŻUBR”. W 1988 r. zostają złożone z części ciągniki siodłowe marki JELCZ C620 i C417; W 1990 r. zostają zakupione kolejne ciągniki siodłowe marki JELCZ i LIAZ. Firma posiada już sześć jednostek transportowych; Lata 1990-1995 są latami intensywnego rozwoju firmy i kolejnych inwestycji; W związku z dynamicznym rozwojem firmy, zakupem nowych środków firma staje przed problemem braku zaplecza technicznego; 1996 r. styczeń – Robert Stepień – właściciel firmy zakupuje od Okręgowego Zakładu Transportu i Maszyn Drogowych w Kielcach z siedzibą przy ul. Batalionów Chłopskich, Zakład Transportu w miejscowości Mazowszany – 3 km od Radomia; Zakład Transportowy Mazowszany jest obiektem, w którym od stycznia zaczynają się przygotowania do funkcjonowania oraz remont stacji paliw, remont magazynów, naprawa hal warsztatowych i budynków biurowych. Jest to niezwykle ciężki okres dla firmy, gdyż remonty i naprawy pociągają za sobą ogromne nakłady finansowe. Firma w tym czasie specjalizuje się w transporcie materiałów sypkich (cement, wapno, gips luzem). 2000 r. maj – Robert Stępień kupuje 100% udziałów z grupy holdingowej “AGROS” i staje się jej właścicielem. Firma TRANS – AGROS założona w 1989 roku w maju specjalizuje się w transporcie i spedycji międzynarodowej. Trans-Agro jest jednocześnie czwartym udziałowcem Polsped Gerlach z siedzibą w Słubicach; Lata 2001-2003 – są latami kolejnych inwestycji – zakupu nowych ciągników marki MAN, naczep, cystern do przewozu materiałów sypkich i niebezpiecznych ADR; 2004 r. maj – firma wdraża i stosuje system zarządzania jakością ISO 9001:2000; Wszystkie środki transportowe posiadają satelitarny system kontroli i nawigacji. Lata 2005-2010 – zakup kolejnych kilkunastu ciągników siodłowych, cementonaczep, chłodni oraz cystern do przewozu materiałów niebezpiecznych ADR (izotermy); są to kolejne inwestycje w prężnie rozwijającej się firmie.